“Капарол Україна” долучилася до підписання Меморандуму про спільні дії з антикорупції в Україні

9 грудня 2020 року 15 українських компаній-членів Глобального Договору ООН в Україні підписали Меморандум про спільні дії з антикорупції в Україні. Розробка та обговорення Меморандуму відбувалася у період з 7 по 11 грудня під час антикорупційного тижня, ініційованого ГД ООН в Україні.

Компанія “Капарол Україна”, що долучилася до ГД у 2019 році також підписала Меморандум. Цим компанія задекларувала свої наміри сприяти прозорості та протидії корупції у своїй діловій практиці, а також запроваджувати та підтримувати ефективні внутрішні процеси для запобігання усіх проявів корупції.

Десятий принцип ГД ООН зобов'язує ділові кола протидіяти всім формам корупції, включаючи здирництво та хабарництво, підвищуючи доброчесність бізнесу. Протягом наступних кількох років, українська платформа ГД стане майданчиком для спільних дій приватного сектору, уряду і громадянського суспільства у сфері антикорупції.  

Під час обговорення теми побудови комплаєнсу в українських компаніях, учасники антикорупційного тижня окреслили п'ять кроків цього процесу. 

Передусім, управлінню необідно зрозуміти важливість комплаєнсу. Керівник та власник будь-якої компанії насамперед повинні зрозуміти, навіщо їм комплаєнс узагалі. Передусім - це фінансово вигідно для бізнесу. 

Далі підключається авторитет лідера компанії, що власним прикладом і діями повинен транслювати свої цінності всім працівникам. 

Третій крок найбільш комплексний, адже він охоплює довгий процес побудови корпоративної культури, в якій комплаєнс та нетерпимість до будь-яких проявів корупції будуть фундаментом та складовою цінностей. Тут йдеться і про навчання співробітників і про роботу з контрагентами, які також повинні дотримуватися принципів корпоративного кодексу компанії.

Необхідно налагодити ефективний внутрішній зворотній звязок, заохочуючи співробітників зважати на прояви корупції у компанії та відкрито інформувати про це.

Якщо система комплаєнсу працює, про це треба говорити назовні, підвищуючи власну репутацію та заохочуючи інших працювати у правовому полі.

Великі українські компанії та міжнародні представництва зазвичай мають департаменти комплаєнсу, комплаєнс-офіцерів, вимоги до постачальників та антикорупційну культуру. Для малого та середнього бізнесу вони є джерелом досвіду та інформації, як помірковано впроваджувати власний кодекс етики. 

"Необхідно провести оцінку ризиків, створити матрицю комплаєнс-ризиків, розробити власний Roadmap. "Копіювати-вставити" – дуже небезпечно та недостатньо! Необхідним є індивідуальний підхід", — говорить Олексій Ничипорук, директор компанії "Капарол Україна". 

Завданням ініціативи ГД ООН в Україні та її членів є створення спільноти, що розуміє важливість комплаєнсу, готова спільно працювати у цій сфері, створюючи мапу для розвитку у цій сфері для бізнесу та держави.