Андрій Чікало: "Ми бачимо місію нашої компанії в турботі про красу і захищеність середовища, що оточує людину."

Генеральний директор "Капарол Україна" про перспективні формати торгівлі, вплив міжнародних компаній на ринок, нинішній потенціал бізнесу в Україні та намір розбудовувати лідерську позицію на ринку ЛФМ.

Андрію Івановичу, розкажіть, будь ласка, як Ви прийшли в Caparol, що зіграло роль у Вашому призначенні на посаду Генерального директора?

Я обійняв посаду Генерального директора "Капарол Україна" влітку цього року, 1-го липня. У цей час з'явилася потреба оновлення кадрів вищої керівної ланки, в силу відомих трагічних причин. Мене запросили до участі в конкурсі на цю відповідальну посаду, і той факт, що ми з Вами зараз тут розмовляємо, означає, що власники компанії віддали перевагу мені, як особистості та фахівцю. Я маю великий досвід роботи у великих міжнародних компаніях, пройшов багато посадових рівнів і бачив, як такі підприємства працюють і будують свою бізнес-політику. Тут потрібно відзначити, що великі західні компанії, на відміну від українських, сповідують дещо інші принципи: там не ставлять за мету швидке отримання прибутку, набуття швидких фінансових досягнень. Навпаки, в західних компаніях намагаються вибудовувати довгострокові і міцні відносини з партнерами на всіх рівнях ринку, з усіма постачальниками і споживачами продуктів та послуг. Ось так, вже маючи подібний досвід ведення бізнесу "по-західному", я і потрапив в Капарол.

Що Ви скажете про основні напрямки діяльності Caparol в Україні?

Для початку, я зазначу, що «Капарол Україна» – це дочірнє підприємство міжнародного концерну Deutsche Amphibolin Werke (Німецькі Амфіболінові Заводи - DAW SE).

Штаб-квартира концерну розташована в північному регіоні Оденвальд (Німеччина). Починаючи з моменту свого заснування в 1895 році, група компаній DAW SE безперервно сприяє розвитку галузі, і в той же час, як сімейне підприємство, вона стратегічно орієнтована на розуміння потреб кожного клієнта.

В Україні наше підприємство займається всіма напрямами діяльності, як і будь-які підрозділи компанії в інших країнах. Основних напрямів діяльності два: лакофарбові матеріали і системи термоізоляції будівель. Тут, я уточнюю, - термоізоляцію будівель часто називають словом «утеплення». Проте, влітку потрібно рятуватися від спеки, а взимку від холоду, тому правильніше було б говорити про термоізоляцію не тільки фасадів, але й будинків в цілому.

У напрямку «лаки та фарби» ми створюємо унікальні високоякісні рішення для оформлення інтер’єрів та фасадів. Асортимент включає високотехнологічні системні рішення:  від підготовки основи і до інноваційних функціональних фінішних покриттів  майже 100% всіх будівельних поверхонь. Це грунтівки, шпатлівки, штукатурки, фарби, лакі, емалі, лазурі, покриття для захисту металів від корозії, полімерні підлоги, тощо.  Концерн DAW є членом комітету ООН з питань сталого розвитку, це накладає на нас велику відповідальність не тільки за безпеку життя і здоров’я фахівців, які працюють з нашим продуктом, і споживача, якого будуть  оточувати поверхні декоровані нашим продуктом, а і захист навколишнього середовища і турботу про наступні покоління.  

Я можу стверджувати, що продукти Caparol - екологічно чисті, оздоблення нашими фарбами, емалями, лазурями не спричиняє жодної шкоди клієнтам та споживачам. Особливо це стосується покриттів, які призначені для використання в дитячих кімнатах, школах і т.ін. - щоб дітям не було вчинено збитку для здоров'я.

Ми бачимо місію нашої компанії в турботі про красу і захищеність середовища, що оточує людину. Продукція Caparol здатна вирішити завдання будь-якої складності: захист та індивідуальне декоративне оформлення інтер’єру, інноваційні системи термоізоляції фасаду, реставрацію пам’яток архітектури, промислові підлоги і при цьому ми подовжуємо термін служби об’єктів до ремонту та зменшуємо експлуатаційні витрати. А отже, ми можемо говорити не про видаткову частину ремонту – а про інвестиційну.

Зараз в нашій країні, спостерігається затяжна економічна криза. З іншого боку, - намітився стійкий ріст у будівельній галузі. У такій ситуації чи існують проблеми, з якими стикається компанія?

Що стосується стану будівельного ринку, - безсумнівно, підйом є. Думка багатьох сторонніх міжнародних експертів така: ще ніколи наша держава не йшла назустріч бізнесу, як зараз. Звичайно, не все лежить не поверхні, не всі заходи дають миттєвий результат. Але ми, українські бізнесмени, з упевненістю дивимося в завтрашній день. Прогноз зростання ВВП на наступний рік - 3,5%. З першого погляду - небагато, але, те, як працює «Капарол Україна» (маркетингова політика, продажі, логістика тощо), дають впевненість у тому, що ми підтримаємо  «високу планку», той високий рівень роботи і довіри споживачів, які завжди відрізняли нашу компанію. Ми маємо справді амбітні цілі зростання.

Враховуючи необхідність термомодернізації  вторинного житлового фонду в країні, ми прогнозуємо попит на якісні системи утеплення фасадів, однією зі  складовою яких є сухі будівельні суміші. Скажу, що на рівні концерну DAW вже погоджені інвестиції,  які будуть вкладені в завод з виробництва сухих будівельних сумішей на території існуючого підприємства «Капарол Дніпро». Зараз, щоб задовольнити попит на наші системи утеплення в масштабах країни, доводиться замовляти суміші за нашими рецептурами на трьох заводах наших українських партнерів, але для гарантованої оперативності цього вже не достатньо. З модернізацією заводу в Дніпрі, ми зможемо збільшити  загальний обсяг виробництва продукції сухих сумішей, розширити асортимент, отримати логістичні преференції – і все це дозволить підвищити нашу конкурентоспроможність на ринку та задовольнити потреби наших клієнтів.

Отже, ще раз коротко: ми розвиваємося, рухаємося вперед і не збираємося зупинятися в цьому русі.

Які перспективні плани компанії Caparol, чи будуть в новому сезоні представлені будь-які інноваційні матеріали або технології?

Я можу повторити те, що казав вище - ми завжди йдемо назустріч нашим клієнтам, намагаємося задовольнити попит на швидкість і якість поставки  продукції замовникам. Розширюємо формат Caparol Center. Це - незалежний канал збуту продукції: магазини-салони, «Локації професіоналів», як ми їх називаємо. Сюди можуть прийти дизайнери, архітектори, - всі, кому потрібна абсолютно вичерпна інформація по будь-яких наших продуктах і технологіях. Тут можна зробити замовлення на будь-який продукт і в максимально короткі терміни отримати його.

Зараз інтер’єри Caparol Center оновлюються, в них - новий більш відкритий для партнерів дизайн і навіть місце, де дизайнер або архітектор разом з замовником можуть попрацювати, обговорити і вибрати потрібні рішення.

Існуюча мережа дистриб’ютерів та мережі будівельних гіпермаркетів - це окремі канали продажів та просування наших продуктів і технологій, що активно розвиваються, розширюючи асортимент, відкриваючи нові торгові центри, салони декорів, тощо.

Компанія має намір розбудовувати свою лідерську позицію на ринку ЛФМ завдяки найвищим стандартам екологічності, інноваційним технологіям виробництва та рецептур продуктів, що забезпечують тривалий час експлуатації до наступного ремонту, а також завдяки сервісу та професійним фахівцям, що зайняті просуванням рішень.

Маємо плани розвивати напрямок «майстер-класів», ми хочемо зробити їх ближче до клієнтів, які працюють з фарбами, декорами, утепленням фасадів. Знання того, як вони працюють,  які потреби виникають при роботі з продуктами, дають нам можливість удосконалюватися і залишатися лідерами.

Також, компанія Caparol активно працює з молоддю: ми співпрацюємо з декількома професійно-технічними училищами, реалізовуючи навчальні програми, беремо учнів до себе на практику для того, щоб вони ознайомилися з сучасними технологіями, матеріалами та найсучаснішими методами роботи.

Ми співпрацюємо з Європейською бізнес-асоціацією (ЕВА) - провідною організацією міжнародного бізнесу в Україні та Торговою Палатою Німеччини. Ми бачимо, що співпраця з такими інституціями підвищує привабливість інвестиційного клімату нашої країни.

У числі інших представників великих українських компаній, ми зустрічалися з урядом та Президентом України, де змогли безпосередньо донести до керівництва держави свої думки і пропозиції щодо поліпшення бізнес-процесів в країні. І нас чують, реагують на наші пропозиції і це дає впевненість у тому, що завтрашній день буде позитивним.

На завершення, користуючись можливістю, від усіх співробітників компанії «Капарол Україна» я бажаю нашим замовникам і партнерам, всім громадянам України щасливого Нового Року!

Джерело: profidom.com.ua