125 років DAW SE: Інновації, як платформа для успішної історії

125 років тому, 15 січня 1895 року, в Торговому реєстрі м. Гамбург було зареєстровано підприємство “Німецький амфіболовий завод Роберта Мур’яна” (Deutsche Amphibolin-Werke von Robert Murjahn).

Цей день має символічне значення для виробника, проте, якщо придивитись до його історії, це був лише перезапуск. Адже шість років до того батько Роберта Мур’яна, гамбурзький торговець Едуард, проявив неабияку сміливість та підприємницький дух, заснувавши «Німецький амфіболовий завод Едуарда Мур’яна» (Deutsche Amphibolin-Werke von Eduard Murjahn).

Історію успіху концерну DAW відобразили у спеціальному фільмі, який було продемонстровано гостям святкового вечору на честь 125 річчя компанії. Подія відбулася в січні цього року, в місті Обер-Рамштадт.

Під час зустрічі, старший партнер доктор Клаус Мур’ян поділився спогадами про розвиток DAW. Зі 125 років історії компанії він розділив з нею 70: як учень, студент, і - майже 50 років - як успішний підприємець.

У своїй промові, Клаус Мур’ян мальовничо описав історію виникнення DAW, а також справу життя його батька. Свого часу компанія зробила великий стрибок у розвитку. Доктор Роберт Мур’ян, як хімік, інноватор та підприємець, раніше за всіх своїх конкурентів усвідомив можливості, що відкривалися для виробництва барвників з новим поколінням в’яжучих матеріалів полімерної дисперсії. Завдяки своїй далекоглядності та ноу-хау талановитого хіміка, він зробив компанію провідним підприємством на ринку в Німеччині. За допомогою Роберта Мур’яна DAW стала підприємством-інноватором у сфері водянистих екологічно безпечних матеріалів для покриттів.

Інновації стали фундаментом для розвитку компанії та запорукою її успіху. Першою була розчинна у холодній воді порошкова фарба Alpinaweiß в 1909 році. Потім, у 1927 році - новий в’яжучий матеріал Caparol, з якого у 1936 році Роберт створив формулу першої в світі дисперсійної фарби. Потім - перша теплова ізоляція в 1957 році, фарба E.L.F. у 1985 році і, нарешті, перша фарба без консервантів у 2001 році.

Доктор Клаус Мур’ян, за десятиліття своєї підприємницької діяльності, використав можливість зберегти здорове підприємство, що йому передав батько, і прискорити розвиток компанії. “Найбільшим викликом, але й найбільшою можливістю в часи моєї діяльності стало придбання Комбінату з виробництва лаків та фарб НДР Лакуфа (Lacufa). Цей крок відкрив DAW не лише східнонімецький ринок, але й забезпечив підприємству вихід на ринки майже всіх східноєвропейських країн. Це призвело до другого стрибка у розвитку в історії компанії”, - розповів колишній генеральний директор.

Невід'ємною складовою успіху компанії завжди була прихильність до безпечних технологій та інновацій для захисту природного середовища. «Вуглецево-нейтральна продукція, регіональна прихильність, високий інноваційний потенціал і, таким чином, міжнародна конкурентоспроможність - DAW демонструє приклад того, як пов’язані між собою економічний успіх та підприємницька відповідальність, економіка та екологія», - висловився міністр економіки та заступник прем’єр-міністра Федеральної землі Гессен, Тарек Аль-Вазір (Tarek Al-Wazir): “Ви доводите який внесок може зробити хімічна промисловість на шляху до екологічного способу господарювання».

Сьогодні Alpinaweiß є найпопулярнішою фарбою для внутрішніх робіт в Європі, фарби Caparol також високо ціняться професіоналами. Навряд чи в Німеччині є хтось, хто не мав жодного контакту з компанією в будь-якій формі.

Однак, спочивати на лаврах успіху минулого було б помилкою. За словами теперішнього CEO DAW, доктора Ральфа Мур’яна, компанія не може собі дозволити відчувати самовдоволення і у майбутньому повинна працювати ще більш завзято та професійно заради досягнення майбутніх цілей.